Hoe vind je een oplossing?

Architect verbouw

Ons werk heeft een breed bereik, maar bestaat voornamelijk uit het spreken voor de klant, en het presenteren van het idee van de klant. Wij maken (zo niet herzien) al onze bouwtekeningen op verzoek van de klant. Van het oude steenwerk en plafonds tot muren, dakbedekking, trappen… Ons werk heeft ons altijd weggehouden van het algemene bouwdomein, aangezien het werk altijd gecentreerd is rond het idee van een klant (waarbij sommige aspecten van dit idee worden vormgegeven, de rest blijft enigszins constant).

Door dit te doen, werken wij als professionals. U zult merken dat bij elk project ons ontwerpproces op een andere manier begint. De eigenaar van het project kan altijd bij ons terecht voor ideeën en gedetailleerde uitvoering. De opdrachtgever betaalt een gelijke prijs voor onze inspanningen en is zich ervan bewust dat zelfs de kleinste details onze persoonlijke betrokkenheid hebben. Wij proberen te allen tijde onze ideeën toe te lichten. Een klant kan nooit op een andere manier met onze markt spreken. De cliënt kan ons vragen stellen over onze economische situatie, maar wij zijn altijd bereikbaar via e-mail met een antwoord (indien mogelijk).

Ons werk draait om communicatie. Wij kiezen voor een juiste adviseur, die de eigenaar van het project vanuit elke hoek kan begeleiden, adviseren en aansturen. Op deze manier kan de eigenaar zijn creatieve ideeën maximaliseren. Elk project begint met een ontwikkelgesprek. De eigenaar van het project kan hiervoor op ons rekenen. Bij de start van een project zijn er meestal 6 vertegenwoordigers van architecten in Utrecht. Zij zullen deze vergadering hebben voordat de bouw begint. Het belangrijkste doel is om de ideeën van de opdrachtgever te bekijken en te evalueren, om te zien of ze haalbaar zijn, en een stap verder is ons doel: de zaak in het begin overnemen.

Ons team is altijd geïnteresseerd om voor de cliënt te spreken. Wij hebben meerdere schrijvers, redacteuren, ontwerpers en andere specialisten op dit gebied. Door onze sterke relatie met onze cliënten kunnen wij de cliënt veel tijd besparen. Onze tekstverwerkings- en opmaaksoftware zijn zeer nauwkeurig en betrouwbaar. Wij kiezen voor klanten die vaak wijzigingen willen aanbrengen. Het is de enige praktische manier om dingen te doen.

matten. nachtelijke presentaties,Technieken voor klanten en Publicarchitect uk, voorloper van deze site “professionals’- worden altijd gehouden tijdens diners die voor de klant worden gehouden. We hebben een interactie van een uur tot anderhalf uur. Met gratis consultaties en bovengemiddelde kwaliteit zijn wij een geweldige plek om te werken. Niet alleen zijn wij de duurste, maar door de moeilijke en veeleisende aard van het werk is de klant zich altijd bewust van zijn verplichtingen tegenover ons.

Onze prijzen zijn zeer hoog. Waarom? Omdat de extra kosten niet nodig zijn voor dit soort diensten. Onze klant betaalt niet voor zijn eigen tijd; wij betalen hen voor al onze tijd. Dit betekent ook dat met onze hulp de eigenaar van de klant meestal meer betaalt dan wanneer hij zelf zou bestellen. De kosten zijn overweldigend, maar met onze extra aandacht is alles geregeld en komt een klant nooit te laat en is hij niet verantwoordelijk… De klant heeft zijn eigen presentatie gescript en voorbereid, die alle ideeën van ons en de ontwerpers bindt of afsluit. Ons werk is niet te koop… elke architectonische ervaring en elk getekend voorbeeld is dat wel. Het heeft natuurlijk geen zin om voor onze ontwerpen en concepten te kiezen als de opdrachtgever er niet in geïnteresseerd was, de ingehuurde persoon advocaat was en is, of de potentiële klant niet wil kopen of bouwen. Utrecht is ook een plek waar architecten ouder kunnen worden en allemaal graag nieuwe ideeën opdoen voor de toekomst en nieuwe plekken. Dit is een soort architectuur waar onze praktijk zich op richt en een optie is voor een beroep dat een jonge en dynamische samenleving is.

Als architect werken we aan de agenda van de architect. Dit is misschien wel het slechtste woord voor het beroep. Als een architect problemen oplost (en dit is meestal het geval), heeft hij opdrachtgevers die hem zullen vragen te doen, waarvoor hij juist niet verwacht betaald te worden. Een klant is altijd zijn klant en doen wat hij doet zonder iets van zijn klanten te verwachten, zal hem tot een teleurstelling maken en een klant die niet verder bereikt zal worden of niet meer terug zal komen. Oplossingen zijn kostbaar. Idealiter is de oplossing diegene die het probleem oplost, maar dat is het dan ook. Een oplossing zonder details, kennis, ervaring… is een oplossing. Maar een oplossing vinden met minder details, kennis en ervaring… dat is wat wij doen.

Om ongeveer 3 uur ’s nachts op een vrijdagmiddag 25 november 2008 ontmoetten we een cliënt die bezig is met de afbouw van een nieuw gebouw. Hij nam een blocnote en pen, vroeg me of hij iets van me mocht horen, en toen begon het.

– “Bedankt voor het praten over een kamer”, zei ik, “deze kamer zal gevuld worden met meubels” – “ik heb eigenlijk wel wat meubels” – “maar is wat je zegt”? – “het zal het beste zijn vraag je me om het te bestellen” – “ja dat is het. Is het 7: we willen geen nieuwe meubels op dit moment?”

 

lees meer

Leave a Reply